یک اسلحه کشنده دیگر

می گویند روزانه بیش از میلیون ها خبر در سراسر جهان مخابره می شود .این بدان معنا است که موثرترین روش برای تاثیر گذازی بر ذهن من و شما همین اخبار است.هرچقدر که از اخبار 14و21و...متنفر باشیم باز هم نمی شود که از دست این اخبار در رفت فکر می کنید همین رسانا های به ظاهر بی گناه هیچ گناهی را مرتکب نمی شوند؟

زهی خیال باطل!این را دیگر هر کسی می داند که خیلی از رساناهای آمریکایی تحت امردولت آمریکا هستند و طبق دستور دولت آمریکا مطالب مورد نظر را طوری تغییر می دهند که بنده و شما فکر می کنیم که راست ترین راست ها را از زبان همین روزنامه ها و شبکه های تلویزیونی می شنویم و می بینیم.

به راستی این شبکه های خارجی چه می کنند که می توانند به راحتی نظر جهان را از سویی به سویی دیگر جلب کرده و افکار عمومی را شکل دهند؟

ما همه ایرانی هستیم الان هم ایران در موقعیت پیچیده ای قرار دارد که آمریکا در مقابل آن است ورساناهایش هم پشتش را گرم می کنند پس همه ی ما باید وظسیه ی خودمان بدانیم که تاکتیک ها این جنگ روانی و رسانه ای را از بر شویم تاگول آن ها را نخوریم.

تو اما تاکتیک های رسانه هایی که می خواهند دروغ را به جای حقیقت بنشانند:

جنگ روانی:

این اسم را حتما خیلی شنده اید. در کشور ما بیشترین استفاده از این کلمه درباره ی فوتبال است. از تماشاچی ها گرفته که با شعار دادن های ضد فوتبالی خود جنگ روانی را آغاز می کنند تا بازیکنانی که علیه همدیگر کری می خوتنند.جنگ روانی یعنی این که آنقدر توی گوش طرف بخونی,مسخره اش کنی,تهدیدش کنی,پیشنهاد رشوه دهی ,تابلوش کنی و...تا این که طرف خودش کم بیاره و توپ ومیدان را به تو بسپارد.

 همین جنگ به ظاهر بدون خون ریزی یکی از ترفند های اصلی رسانه های غربی است حالا اون ها چی کار می کنند:1_از بین بردن امید در بین مخاطبان کشور مقابل(یعنی ما ایرانی ها)

2_بی اعتمادی نسبت به رهبران سرآمد کشور

3_شکاف در بین جامعه ی مخاطب

این ها عمده ی جنگ های روانی است که رسانه ها راه می اندازند و حسابی هم از این کار جواب می گیرند.

بی خبری:

بعضی وقت ها رسانه های دشمن سعی می کنند یک موضوع (مثلا همین قضیه ی هسته ای خودمان)را به هیچ وجه به عنوان خبر مطرح نکنند(به اصطلاح بایکوت خبری کنند).نتیجه اش هم این می شود که مردم آن سر جهان بعد از 20سال تحقیقات هسته ای ایران فکر می کنند که ایران می خواهد یک هو هسته ای دار شود و همه شاکی می شوند و اعتراض می کنند.

حمله ی انهدام هدف:

گاهی رسانه ها می بینند که نه بابا!قضیه ی مورد نظر نه تنها بایکوت نشده بلکه در میان مردم هم کلی پخش شده است.در این جا است که انقدر به آن حمله می کنند و بد جلوه اش می دهند که آدم گاهی خودش هم شک می کند که آیا کار درستی انجام می دهد یا نه؟

لقب سازی:

یکی از کارهای دیگر رسانه ها غول جلوه دادن موضوع مورد نظر است:بمب های هسته ای جنگ هسته ای,تروریست ها و... همان لقب های مسخره ایست که رسانه ها به طرح هسته ای ما دادند.

محتوا زدایی:

این یکی دیگر از کار های ابلهانه ولی متاسفانه بسیار کارآمد است.رسانه ها به درست و غلط بودن حرف دولت آمریکا کاری ندارند تحلیل های آن ها فقط در حاشیه ی حرف دولت آمریکا است.

نابرابری و نا عدالتی:

می گویند اگر تحلیلی در مورد موضوعی انجام شود حتما باید یک نفر موافق و یک نفر مخالف وجود داشته باشد این از همان کار هایی است که رسانه های غربی حسابی پشت گوش انداخته اند.

جهت دار کردن خبر ها :

تقریبا تمام نکات قبلی در همین نکته خلاصه می شود . رسانه های غربی دروغ نمی گویند (زیرا ازرو شدن دستشان بسی بسیار می ترسند)ولی آنقدر خبر را می پیچانندو له لورده اش می کنند که عملا شما یک چیز دیگری برداشت می کنید و همان چیز بر ذهن شما تاثیر می گذارد.امروزه دروغ گویی به وسیله ی راستگویی پرطرفدار ترین راه برای به اشتباه انداختن من و شما در بین خبر گزاری هاست.

 

 

/ 2 نظر / 11 بازدید
صفورا

خسته نباشید خواهر کوچولو[قلب] کارت عالی بود[گل]

Fatemeh

سلام عزیزم.وبلاگتون خیلی پر باره. خسته نباشید[دست]